fredag 19 december 2014

Lucka 19: En bild från din semester/ditt sommarlov


En helg i juni for jag och Daniel ner till Öland för att fira hans mormors 75-årsdag, och två andra födelsedagar. Ett trippelfödelsedagskalas. Ungefär hela Daniels släkt var där, i Daniels familjs sommarhus, och det var en helg sjukt svettig och varm helg. Någonstans på lördagseftermiddagen, innan alla gästerna kom, kände jag, Daniel, Daniels syster Emelie och hennes pojkvän Pontus oss alldeles överflödiga och i vägen för alla vuxna som festfixade och lagade mat och tände grillar och dukade, så vi gick en liten promenad bland väderkvarnar och lador.

Vi hade det himla mysigt och varmt och kände oss lite glatt förfestiga, så vi tänkte att vi skulle fånga ögonblicket med en fin gruppbild. Vi såg framför oss hur fin och tjusig bilden skulle bli. Vi var alla lite somrigt, festligt klädda och glada. Det var alldeles grönt och blommigt omkring oss och med en liten stenmur och en röd lada i bakgrunden. Jag tänkte att vi kunde fånga sommar-Öland och oss fyra i våra bästa ungdomsår. En sån där bild att se tillbaka på när en blir gammal. Vi ställde kameran på en mur, med kossor i bakgrunden, och ställde in självutlösaren. Ett, två, tre.

Och detta är ju då resultatet av den fina gruppbilden. "Fina". Haha, asså, jag dör typ av skratt när jag ser den här bilden. Så sned och felkomponerad på alla sätt. Vi tog en till sedan, när ansiktena var med och den är om möjligt ännu fulare och töntigare. Vi var liksom klämt ihop oss i mitten av bilden (varför?!) och alla ler något fånigt litet leende och jag tror det är den töntigaste bilden tagen på oss nånsin.

(Det här var den nittonde luckan i Emily Dahls julkalender. Tidigare öppnade luckor finnes här.)

Inga kommentarer: